Det viktigste man kan gjøre som pasient er å gå til regelmessige kontroller hos din faste tannlege etter de gitte veiledningene som passer for akkurat ditt tilfelle. Kontrollene som utføres menes å være forebyggende, dvs. at vi oppdager karies tidlig, gjør grundig tannstensrens og sørger for at din munn er fri for sykdommer.
Er det lenge siden du har vært til en kontroll eller konsultasjon kan Tannlege Oslo være behjelpelig med ivareta din tannhelse. Vi utfører grundige undersøkelser og nøye diagnostiske vurderinger med siste generasjons utstyr og apparat til en hyggelig fastpris. Her er ett lite innblikk i hvilke behandlinger vi tilbyr:

Fyllinger og rotfyllinger:

Vi lager fyllinger i kompositt (hvitt materiale) ved tann- eller kariesskader for å erstatte ødelagt emalje. Våre dyktige tannleger vil kunne gi deg en meget estetisk restaurering av dine tenner, og fyllingene legges vanligvis over 1-3 flater.
Av og til har kariesen ligget urørt for lenge som gjør at den har spist seg inn eller nær til nervekammeret i tannen. Er den kommet inn i nervekammeret vil man raskt merke dette da reaksjonen vil komme i form av smerter og/eller infeksjon. I slike tilfeller har tannlegen din behov for å rense kanalene gjennom en prosedyre som heter rotfylling. Din tannlege vil rense kanalene med ett bakteriedrepende middel for å ta knekken på infeksjonen, før tannlegen til slutt fyller opp kanalene med en permanent løsning. Dette medfører at tannen ikke lenger er levende, men vil fortsatt kunne være en langvarig løsning.

Er større deler av tannen skadet/berørt av behandlingen kan det i mange tilfeller være fornuftig å vurdere en porselenskrone for å bygge opp igjen tannen. Her er gode råd viktig å følge.

Porselenskroner:

Der større deler av tann er ødelagt eller mangler vil porselenskroner være den rette måten å sørge for en langvarig løsning for deg. Arbeidet med porselenskroner innebærer at vi sliper forsiktig vekk litt av emaljen rundt hele tannen og påmonterer en tann i porselen. Denne type tannbehandling krever ett nøye samarbeid med en tanntekniker som i de fleste tilfeller produserer kroner med metallkjerner. I de tilfeller pasienten ønsker det «lille ekstra» har vi metallfri kroner av typen Zirkonium eller E-max som benyttes som oftest på fremtennene.

Porselenskroner kan også festes sammen i en bro-løsning for en effektiv restaurering av tannområde der tann har gått tapt. Da er vi avhengig av å slipe ned tennene på hver side av den tapte tannen for å benytte de som såkalte «pilarer» for feste til din nye porselenskronebro. Ett annet alternativ kan være å sette implantat.

Tannimplantat:

Tannimplantat er en moderne erstatning av tenner du har mistet. Vi tilbyr tannimplantatbehandling til rimelige priser her.

implantat-oslo

Tannregulering:

Tannregulering brukes ofte for å regulere blant annet underbitt, overbitt, kryssbitt, åpne eller dype bitt og skjeve tenner. Vi tilbyr det nyeste innenfor kjeveortopedi for barn, ungdom og voksne. Sammen finner vi en løsning tilpasset pasientens alder og livssituasjon. Se prisene våre her priser her

damon-example-3

Akuttbehandling

Mange opplever akuttsituasjon med tennene sine i løpet av livet. Noen opplever akutte smerter i tenner og tannkjøtt, eller knekker en tann etter et uhell. Vi tilbyr rask behandling av pasienter som har behov for akutt tannbehandling.

KONTAKT OSS

eller ring Sentralbordet: 45 26 88 00